Eğitim Fakültesi Coğrafya Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ahmet Evren Erginal danışmanlığında hazırlanan iki projenin çıktılarının paylaşıldığı TÜBİTAK 2209-A Proje Çalıştayı Eğitim Fakültesi Konferans Salonu’nda gerçekleştirildi.
Serkan Yavuz ve Selma Nur Avcı tarafından yürütülen “Termik Santrallerin Yol Açtığı Hava Kirliliğinin Ölçülmesinde Biyoizleme aracı olarak Karayosunları” başlıklı proje ile İbrahim Kireç tarafından yürütülen “Biyoizleme Aracı Olarak Karayosunların Ağır Metal Kirliliği Kayıtlarının İncelenmesi: Çan havzası, Çanakkale” başlıklı projenin bulgularının paylaşıldığı etkinliğe; Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. R. Cüneyt Erenoğlu, Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Dinçay Köksal, Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Salih Zeki Genç ve üniversitemiz öğretim üyeleri, sivil toplum kuruluşları temsilcileri ve öğrenciler katılım gösterdi.
Çalıştayın açılış konuşmasını gerçekleştiren Prof. Dr. Ahmet Evren Erginal öğrenci projesi çalıştaylarına geçen yıl başladıklarını belirterek, “Coğrafyacıların bugüne kadar eğilmediği bir konuda, karayosunlarının hava kirliliği biyoindikatörleri. İlk kez öğrencilerimiz tarafından Coğrafyacı gözüyle ele alındı” dedi.
Coğrafya Eğitimi Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Okan Yaşar yaptığı açılış konuşmasında Coğrafya Öğretmenliği programının Türkiye’deki ilk ve tek akredite program olduğunu, sahip olduğu laboratuvar olanaklarının da katkısıyla uluslararası yayın, atıf ve proje performans göstergeleriyle programın artan başarısından bahsetti.
Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Salih Zeki Genç ise Eğitim Fakültesi’nin TÜBİTAK 2209-A projelerinde üniversitemizde ilk sırada olduğunu belirterek bu başarının her yıl arttığını ifade etti.Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. R. Cüneyt Erenoğlu TÜBİTAK 2209-A projelerinin lisans öğrencilerini gelecekte yapacakları akademik çalışmalar ve lisansüstü eğitime hazırladığını, meslek yüksekokulları da dahil tüm akademik birimlerde bu projelerin sayısının artmasını beklediklerini belirterek özellikle lisans düzeyinde 2. ve 3. sınıf öğrencilerinin bu projelere yönlendirilmesinin önemine işaret etti.
Proje ekiplerinin sunumları ve soru-cevap bölümü sonrasında çalıştay sona erdi.