0

12. Pazarlama Araştırmalarında Alternatif Yöntemler Sempozyumu Üniversitemiz Ev Sahipliğinde Çanakkale’de Gerçekleştirildi

Bu Haber 370 Kez Okundu
  • Paylaş:
12. Pazarlama Araştırmalarında Alternatif Yöntemler Sempozyumu Üniversitemiz Ev Sahipliğinde Çanakkale’de Gerçekleştirildi

Üniversitemiz ve Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Derneği iş birliği ile 24-26 Ekim 2024 tarihleri arasında “12. Pazarlama Araştırmalarında Alternatif Yöntemler Sempozyumu”, Siyasal Bilgiler Fakültemiz koordinasyonunda ‘’Pazarlamada Bilişsel ve Davranış Bilimleri Yöntemleri’’ temasıyla Üniversitemiz ev sahipliğinde Çanakkale’de gerçekleştirildi. Yurt içi ve yurt dışından akademisyenlerin, sektör profesyonellerinin ve öğrencilerin katılımıyla düzenlenen bu önemli sempozyumda, alanında önde gelen bilim insanları, bilişsel yöntemlerin pazarlama disiplinine entegrasyonu, nöropazarlama yöntemleri, davranışsal ekonomi ve karar verme süreçlerine dair yeni yaklaşımlar konusunda ilham veren çalışmalarını sundu.

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. R. Cüneyt Erenoğlu, Rektör Yardımcıları Prof. Dr. Evren Karayel Gökkaya, Prof. Dr. H. Levent Dalyancı, Genel Sekreter V. Oğuz Ünal, Genel Sekreter Yardımcıları Öğr. Gör. Dr. Tanju Güdük, Sinan Karabulgu  akademisyenler ve öğrencilerin katıldığı sempozyumun ilk günü, saygı duruşu ve İstiklal Marşı ile başladı. Ardından Üniversitemiz Rektörü Prof. Dr. R. Cüneyt Erenoğlu, Sempozyum Düzenleme Kurulu Başkanı Doç. Dr. Erkan Bil, Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Selçuk Burak Haşıloğlu’nun protokol konuşmaları ile sempozyumun resmi açılışı yapıldı. 

Düzenleme Kurulu Başkanı Doç. Dr. Erkan Bil, pazarlama stratejilerinde tüketicinin zihninden geçenleri anlama noktasında pazarlamada bilişsel ve davranışsal yöntemlerin araştırılmasının kritik bir rol oynadığını belirterek sempozyumun temasına dikkat çekti.

“Pazarlama araştırmalarında davranışsal ve nörobilimsel yöntemlerin rolünü derinlemesine incelemek üzere bir araya geldik. Bu yılki tema, hızlıca değişen pazarlama dünyasında yenilikçi yaklaşımların önemine vurgu yapmaktadır. Böylesine önemli bir akademik platform, pazarlama dünyasında çığır açacak yeni yöntemlerin keşfi için büyük bir fırsat sunuyor” diyerek konuşmasına başlayan Rektör Erenoğlu, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi olarak, bilime katkıda bulunmaktan ve bu tür etkinliklere ev sahipliği yapmaktan memnuniyet duyduğunu belirterek sempozyumda emeği geçen herkese teşekkür etti.

Davranış Bilimleri ile Pazarlama Çalışmalarında Yenilikçi Yaklaşımlar

Açılış töreninin ardından, sempozyumun ilk oturumu olan “Davranışsal Araştırmalarda Güncel Konular” başlıklı panel, Fakültemiz Öğretim Elemanı Arş. Gör. Mert İnal’ın panel tanıtım sunumuyla başladı. Almanya Ludwig Maximilian Üniversitesi’nden Prof. Dr. Zhuanghua Shi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi’nden Prof. Dr. Behçet Yalın Özkara ve Macaristan Eötvös Lorand Üniversitesi’nden Asst. Prof. Dr. Barnabas Szaszi’nin katıldığı panel, Doç. Dr. Erkan Bil’in moderatörlüğünde gerçekleştirildi. Panelde, davranış bilimlerinin pazarlama araştırmalarındaki uygulamaları ve yenilikçi yaklaşımlar üzerine detaylı bilgiler sunuldu.

Ortak oturumun ardından, Ludwig Maximilian Üniversitesi’nden Dr. Artyom Zinchenko’nun “Neural Networks to Consumer Networks: EEG in Research and Marketing” başlıklı sunumuna geçildi. Dr. Zinchenko, pazarlama araştırmalarında EEG gibi ileri sinirbilim yöntemlerinin kullanımının önemini vurguladı. 

Prof. Dr. Behçet Yalın Özkara moderatörlüğünde gerçekleşen yuvarlak masa toplantısında ise davranış bilimleri ile pazarlama araştırmalarının buluştuğu noktalar tartışıldı. Toplantıda akademisyenler ve sektör temsilcileri arasında kapsamlı bir bilgi alışverişi gerçekleşti.

Pazarlamada Bilişsel ve Davranışsal Yeni Yöntemler ve Teknolojik Uygulamalar

Sempozyumun ikinci günü, KTO Karatay Üniversitesi’nden Doç. Dr. Nihan Tomris Küçün’ün “Göz Takibi ve Galvanik Deri İletkenliği Tepkisi: Tasarım, Uygulama ve Analizi” başlıklı sunumu ile başladı. Katılımcılara göz takibi ve deri iletkenliği gibi ölçüm yöntemlerinin pazarlama araştırmalarına katkısı hakkında bilgi veren Küçün, tasarım ve analiz süreçlerine dair önemli detaylar paylaştı.

Öğleden sonra Asst. Prof. Dr. Barnabas Szaszi tarafından gerçekleştirilen “Exploring the Generalizability of Behavioral Science Findings” başlıklı oturumda, davranış bilimlerindeki bulguların farklı pazarlama alanlarına nasıl uyarlanabileceği kapsamlı bir şekilde anlatıldı.

Sempozyumun son oturumu ise Prof. Dr. Zhuanghua Shi’nin “The Attention Economy and Related Methods in Cognitive and Behavioral Sciences” başlıklı sunumu ile tamamlandı. Prof. Dr. Shi, dikkat ekonomisi üzerine yaptığı çalışmaları çarpıcı örneklerle destekleyerek katılımcılara aktardı. 

Kültürel Gezi ve Kapanış

Sempozyum programının üçüncü gününde katılımcılara yönelik sosyal bir program düzenlendi. Farklı ülkelerden ve şehirlerden gelen akademisyen ve sektör temsilcileri, Çanakkale’nin tarihi ve kültürel zenginliklerini keşfetme fırsatı buldu. Katılımcılar, Truva Müzesi, Truva Ören Yeri ve Assos Antik Kenti gibi kültürel miras alanlarını gezerek sempozyumu unutulmaz anılarla tamamladı.