Yükseköğretim Kalite Kurulu, Kalite Güvence Süreçlerinin
üniversitemizde yürütülmesi ve üniversitemizin kurumsal akreditasyon sürecinde
olması sebebiyle ÇOMÜ Hastanesinde de kalite birimi çalışmaları hız kesmeden
devam ediyor.
Araştırma üniversitesi olma çalışmalarını sürdüren ÇOMÜ’de,
kalite birimi dış paydaş değerlendirme
sürecinde ÇOMÜ Hastanesi de kalite çalışmalarını sürdürüyor.
ÇOMÜ Hastanesinde kalite biriminin kuruluşu ve çalışmaları
hakkında bilgi veren Kalite Yönetim Direktörü Prof. Dr. Özlem Yayıntaş konuyla
ilgili şunları aktardı:
“Kalite Yönetim Birimi Olarak Pek Çok Faaliyet
Gerçekleştirdik”
Sağlıkta Kalite Standartları kapsamında var olan kalite
yönetim sistemi, mevcut dokümanlar Sağlıkta Kalite, Akreditasyon ve Çalışan
Hakları Dairesi Başkanlığı’nca oluşturulan SKS - Hastane (Sürüm 6) ışığında
incelenmeye başlandı. Sağlıkta Kalite sisteminin gelişimi ile eş zamanlı olarak
mevcut olan dokümanların revizyonuna ve olması gereken dokümanlar oluşturuldu. Kalite
Yönetim Birimine bağlı yaklaşık yüz kişilik bir ekip olan bölüm kalite
sorumluları ile tanışma ve kalite yönetim sistemi eğitimi kapsamında bir araya
gelindi ve kurum organizasyon şeması ve görev tanımlarını revize ettik. Kurum
içerisinde oluşturulması gereken kurul, komite, komisyon ve ekipler kurulmasını
sağladık ve periyodik olarak yapılması gereken toplantılara katılmaya devam ediliyor.
Öz değerlendirme sürecine ilişkin de bilgilendirmelerde bulunan
Prof. Dr. Yayıntaş;
“Kalite Yönetim Direktörü başkanlığında ve Başhekimlik
desteği ile 2021 Ekim ayında tüm hastane birimlerinde Öz Değerlendirme Ekibi
ile yapılacak olan öz değerlendirmede; hastanemizin sağlıkta kalite
standartları kapsamında 5 boyut 46 bölüm 523 standart ve 1599 değerlendirme
ölçütü ile öz denetimi gerçekleştirilecek. Yapacağımız bu öz değerlendirmenin
birincil amacı, sağlayıcının gelişme ve ihtiyaçlarını destekleyerek, misyon ve
hedeflerine karşı kaydedilen ilerlemeler ölçülerek kaliteyi iyileştirmek,
hizmet kalitemizi tüm personelin katılımıyla yükseltmek ve yükselttiğimizi
belgelemek olacak.
Kurumsal kimliğimizi ortaya koyan misyon, vizyon ve kalite
politikamız doğrultusunda Henry Ford’un şu sözü ışığında geleceğe yönelik
hedeflerimizi belirledik;
“Kalite; Kimse Bakmadığında Da Doğru Olanı Yapmaktır”
Kurumumuzda hizmet alan hasta-hasta yakınları ve
çalışanlarımızın sağlığı ve memnuniyeti ilk hedefimizdir. Bu kapsamda yapılması
gereken tüm çalışmaları tamamlamak ve devamlılığı sağlamak adına kontrol
mekanizmasını sağlamlaştırarak yolumuza devam edeceğiz.
Sağlık Bakanlığı’nın gerçekleştirdiği hizmette kalite
standartları değerlendirme dönemlerini en iyi şekilde gerçekleştirmek istiyoruz.
Hastanemizin geçmiş yıllarda hizmet standartları değerlendirilerek yapılan
puanlama sisteminde 2019 yılında yapılan değerlendirme sonucu 100 üzerinden
90,14 puan olarak Kurumsal Kalite Sistemine tanımlanmıştır, amacımız gelecek
değerlendirme döneminde mevcut puanımızın daha yukarılara taşınması yönünde
olacaktır.