Prof. Dr. Dinçay KÖKSAL

Prof. Dr. Dinçay KÖKSAL

REKTÖR YARDIMCISI

Akademik Özgeçmiş

ÖĞRENİM DURUMU

Lisans : Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi (1980-1984)
Yüksek Lisans : Gazi Üniversitesi, Elmadağ Meslek Yüksekokulu, İngiliz Dili Eğitimi (1987-1989)
Doktora : Gazi Üniversitesi, Elmadağ Meslek Yüksekokulu, İngiliz Dili Eğitimi (1990-1994)
Doçentlik : Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi - 1998
Profesörlük : Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi - 2004
Yüksek Lisans Tez : Teaching pronunciation to the Turkish learners of english appoaches methods and techniques
Doktora Tez :The Contribution of translation to foreign language learning and teaching: Teaching translation and teaching through translation

ARAŞTIRMA ALANLARI

  • Sosyal ve Beşeri Bilimler
  • Eğitim
  • Yabancı Diller Eğitimi
  • İngilizce Eğitimi
  • Öğretmen Eğitimi

AKADEMİK-ÇALIŞMA HAYATI VE İDARİ GÖREVLERİ

Akademik Hayat : Gazi Üniversitesi Rektörük Yabancı Diller Bölümünde 1987 yılında İngilizce Okutmanı olarak başladığı akademik hayatına akabinde Gazi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi İngilizce Öğretmenliği Anabilim Dalında 1994 yılına kadar öğretim görevlisi olarak devam etti. Kara Harp Okulunda Çeviri ve Genel İngilizce dersleri verdi. 1994 Şubat ayında Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi İngiliz Dili Eğitiminde 1995 Aralık ayına kadar öğretim görevlisi ve yardımcı doçent olarak çalıştı. 1995 yılının Aralık ayında Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi'nde çalışmaya başladı.

Yabancı Diller Eğitimi İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalında Yüksek lisans ve Doktora programında "Çeviri", "İngilizce Dil Eğitiminde Sınav ve Değerlendirme", "Çocuklara İngilizce / Yabancı Dil Öğretimi" ve "Eğitim Araştırmaları Felsefesi", İkinci Dil Ediniminde Araştırmalar”, “Uygulamalı Dilbilim” gibi dersler vermektedir.

1996 yılında Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesinde Yabancı Dil Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi'ni kurdu. Birçok uluslararası konferans düzenledi - Uluslararası ELT Araştırma Konferansı. Bunun yanı sıram Sürekli Eğitim Merkezinin kurulmasına öncülük etti ve uzun süre merkez müdürü olarak çalıştı. Türkçe Eğitimi Merkezinin (TÖMER) ve Çocuk Eğitimi Uygulama Merkezi, Yabancı Diller Yüksekokulunun kuruluşuna da öncülük ettti. Genel olarak dil eğitimi ve genel eğitim araştırmasıyla ilgili STK'ların kurucusu ve başkanlığını yürüttü. 2008'de Türkiye'de EAB (Eğitim Araştırmaları Birliği) kurdu ve 2012 yılında UDEAD, ULEAD derneklerini kurdu. Halen Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Derneği Başkanlığını yürütmektedir.

Kalite Güvencesi ve Akreditasyon çalışmalarına yönelik olarak da ülkemizde Öğretmen Yetiştirme Programları Akreditasyon ve Değerlendirme Derneğinin kurucu üyesi olarak görev almış ve halen başkan yardımcısı görevini sürdürmektedir. Ayrıca Orta ve Doğu Avrupa Yükseköğretimde Kalite Güvencesi Ajanları Birliği Yönetim Kurulu üyesi olarak görevi bulunmaktadır.

AB dil projelerinde yerel olarak “European Awareness and Intercomprehension” ve “Redinter” adlı projelerin yerel koordinatörlüğünü yürüttü. Uluslararası konferans ve kongrelerde sunulan dergilerde ve makalelerde yayınlanan birçok makalesi vardır. Çeviribilim ve Çeviri Eğitimi, Kültürlerarası İletişim, konularında kitapların yazarlığı yazarı ve pek çok kitapta da bölüm yazarlığı ve editörlüğü bulunmaktadır. ELT Research Journal’ın da baş editörüdür.

İdari Görevleri :
  • Yadem Merkez Müdürlüğü: 1996-2006
  • Eğitim Fakültesi Senato Üyeliği: 2000-2006
  • Eğitim Fakültesi Dekanlığı: 2006-2011
  • İlahiyat Fakültesi Yönetim Kurulu Üyeliği: 2009-2011
  • Beden Eğitimi Spor Yüksek Okulu Yüksekokul Müdürlüğü: 2014-2015
  • Eğitim Fakültesi Üniversite Yönetim Kurulu Üyeliği: 2012-2016
  • Eğitim Fakültesi Dekan Yardımcılığı: 2015-2016
  • Güzel Sanatlar Fakültesi, Seramik ve Cam Bölüm Başkanlığı: 2015-2017
  • Mimarlık ve Tasarım Fakültesi Fakülte Yönetim Kurulu Üyeliği: 2015-2018
  • Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Üniversite Yönetim Kurulu Üyeliği: 2016-2018
  • Eğitim Fakültesi, Yabancı Dlller Eğitimi Bölüm Başkanlığı: 1998-devam ediyor
  • Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi ADEK Komisyonu Üyeliği: 2012-devam ediyor
  • Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Rektörlük Kalite Komisyonu Üyeliği: 2015-devam ediyor
  • Güzel Sanatlar Fakültesi Dekanlığı: 2015-devam ediyor
  • İletişim Fakültesi Yönetim Kurulu Üyeliği: 2015-devam ediyor
  • Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yönetim Kurulu Üyeliği: 2015-devam ediyor
  • Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Rektör Danışmanlığı: 2021-devam ediyor
  • Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Rektör Yardımcılığı: 2023-devam ediyor

ESERLERİ

DERGİLERDE YAYINLANAN MAKALELER
  1. “Call for papers”
DİĞER DERGİLERDE YAYINLANAN MAKALELER
  1. “A critical inquiry on the ideological and hegemonic practices in EFL textbooks”
  2. “To Kill the Blackboard Technology in Language Teaching and Learning”
HAKEMLİ KONGRE / SEMPOZYUM BİLDİRİ KİTAPLARINDA YER ALAN YAYINLAR
  1. “Attitudes of ELT Students Towards Online Reading Skills II Course During Covid-19 Pandemic”
  2. “Türkçenin İkinci ve Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Kültür Boyutu”
  3. “Developing the Inventory of Ideological Components in Language Learning through Exploratory Factor Analysis”
  4. “Resisting EFL Textbooks”
  5. “Understandıng the Dıgıtal Natıves by Investıgatıng theır Foreign Language Learning Effort And Use of Digital Media”
  6. “Evaluating the Versant English Test: Success or Failure”
  7. “The State of EFL Teacher Education in Turkey: from Past to Present”
  8. “Language and power: Cultural hegemony in EFL Course Books”
  9. “Language and power: Cultural hegemony in EFL Course Books”
  10. “Assessing The Cognitive Test Anxiety Levels Ofturki̇sh And Syrian Students: A Cross-cultural Study”
  11. “T-Rex Of Efl Classes-listening Skill: An Action Research”
  12. “Developing A Program Evaluation Scale To Investigate Perceptions About English Language Teaching Program”
  13. “Characteristics of EFL Students from a Virtue Epistemological Perspective: Dimension of Virtue Responsibilism”
  14. “Characteristics of EFL Students from a Virtue Epistemological Perspective Dimension of Responsilism”
  15. “Culturally biased language assessment: Collectivizim and Individualism”
  16. “Gone with the Wind”
  17. “Türki̇ye’de Yabanci Di̇l Eği̇ti̇mi̇ Poli̇ti̇kalari Ve Ab Uyum Süreci̇”
  18. “The Philosophical Paradigm Analysis of an EFL Research Article”
  19. “Hegemonic practices in EFL textbooks designed for Polish students”
  20. “A Comparison of the Use of Interactional Skills by Teachers and Learners in Oral Assessment Tests”
  21. “Intercomprehension and Language Learning”
  22. “Interaction and Assesment of Foreign Language Test Performance”
  23. “Quality Assurance and Ensuring Quality Education for All Learners”
  24. “Peer Feedback Versus Teacher Feedback In Elt Writing Classes”
  25. “Lyricizing The Teaching Atmosphere Efl Teachers Views On Using Songs With 2nd Graders”
  26. “Reflections Of Effective Communication Skills On Efl Preservice Teachers”
  27. “The Relationship Between The Preparotory Class Students Self Efficacy And Success Levels”
  28. “A swot analysis of the efficiency of Faculty of Education at Canakkale Onsekiz Mart University”
  29. “Do they object to objectivity?”
  30. “Do we need multiple choice tests in language teaching and testing”
KİTAP & KİTAP BÖLÜMLERİ
  1. “Changing Culture of Teacher Training Globally Digitilized World”
  2. “ELT Coursebook Evaluation: Language Use”
  3. “ELT Coursebook Evaluation: Language Use”
  4. “The Key to High Quality Labguage Education in Turkey: Accreditation of Foreign Language Teacher Education Programs”
  5. “Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Dijital Okuryazarlık”
  6. “Türkçe'ni̇n Yabancı Di̇l Olarak Öğreti̇mi̇ Dil Politikasi-Kültür-Yöntem-Teknoloji”
  7. “ÖABT İngilizce Öğretmenliği Deneme Sınavı”
  8. “Ideology and Hegemony of English Foreign Language Textbooks Globally and Locally Written Practices”
  9. “Academic YDS and YÖKDİL”
  10. “II. Uluslararası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Sempozyumu Tam Metin Bildiri Kitabı”
  11. “Yabancı Dil Eğitiminde Akreditasyon ve Kalite Güvencesi”
  12. “II. Uluslararası Eği̇ti̇m Bi̇li̇mleri̇ Ve Sosyal Bi̇li̇mler Sempozyumu Tam Meti̇n Ki̇tabı”
  13. “The Power of innovation and creativity in educational research / Eğitim Araştırmalarında yenilikçilik ve yaratıcılığın gücü”
  14. “Hegemonic Practices in EFL Textbooks Designed for Polish Students”
  15. “Eği̇ti̇mde Kali̇te Güvencesi̇:poli̇ti̇kalar Yaklaşımlar / Quality Assurance In Educatıon:policy Assurance”
  16. “Inclusive Education: Ensuring Quality Education to All Learners / Kapsayıcı Eğitim: Tüm Öğrenciler İçin Kaliteli Eğitim”
  17. “Researching ELT: Classroom Methodology and Beyond”
  18. “"Çanakkale Deniz Aşıkları Projesi" Proje Eğitmen Kitabı”
  19. “"Incluisive Education: Ensuring Qualit Yeducation To All Learners / Kapsayıcı Eğitim: Tüm Öğrenciler İçin Kaliteli Eğitim"”
  20. “Çanakkale Deniz Aşıkları Projesi”
  21. “Proje Eğitmen Rehberi”
  22. “Çanakkale Deniz Aşıkları Projesi Proje Eğitmen Rehberi”
  23. “Yabancı Dil Olarak Türkçe Konuşma Öğretimi”
  24. “Eğitim Araştırmaları Felsefesi”
  25. “Yabancı Dil Eğitimi Bölümleri İçin Teoriden Pratiğe Öğretmenlik Uygulaması”
  26. “Çeviri Eğitimi: Kuram ve Uygulama”
  27. “English Course for Young Adults: Campus Life”
  28. “English Course for Young Adults: Campus Life: Teacher's Book”